Trening fighterski dla początkujących

Trening fighterski dla początkujących

Trening fighterski to nic innego jak ćwiczenia sztuk walki różnego rodzaju. Tego typu trening ma coraz więcej zwolenników – nie tylko mężczyźni, ale także kobiety decydują się na uprawianie tego sportu. Dowiedz się więcej na temat treningów fighterskich oraz wszelkich zasadach jak się do nich odpowiednio przygotować.

Co to jest trening fighterski?

Trening fighterski to najprościej mówiąc trening sztuk walki. Sami możemy zdecydować jaki rodzaj walk chcemy uprawiać w zależności od tego jakie mamy oczekiwania i jaki cel chcemy osiągnąć na samym końcu. Jedni zdecydują się na treningi z samoobrony, a jeszcze inna grupa osób wybierze walkę z przeciwnikiem, aby poczuć trochę adrenaliny. Wszystko zależy od naszych upodobań i pasji. Z pewnością do każdego z nich należy się odpowiednio przygotować, chociażby poprzez zakup stroju czy wymaganych narzędzi.

Przed każdym wyborem należy odpowiednio prześledzić wszystkie wiadomości na wybrany rodzaj sportu, aby już na samym początku wiedzieć czy mamy dane predyspozycję. Warto jednak pamiętać, że wszystkiego można nauczyć się z biegiem czasu i kilku lekcji.

Jak przygotować się do treningów?

Przed przystąpieniem i wyborem odpowiedniej formy treningu należy zastanowić się, na ile możemy sobie pozwolić. Czy to ze względu na wolny czas w tygodniu czy nasze możliwości fizyczne i psychiczne. Każdy plan treningowy można odpowiednio dopasować do naszych oczekiwań. Na początku, po wyborze odpowiedniej sztuki walki warto zaopatrzyć się w dostosowany sprzęt, ubiór czy niezbędne dodatki. Warto zastanowić się czy chcemy pracować samodzielnie w domu, czy pod okiem trenera w klubie.

Podczas treningów w domu, powinniśmy pamiętać o wszelkich podstawowych krokach, takich jak rozgrzewka czy rozciąganie po skończonym treningu. Warto pamiętać, aby podchodzić do tego w pełni profesjonalnie i na poważnie, zaczynać od małych kroków, aby nie zrobić sobie krzywdy.

inzyniera ciala treningi fighterskie arkadiusz tańcula

Wykup dostęp do naszych treningów fighterskich tutaj!

Boks tajski – opcja dla zestresowanych

Boks tajski inaczej muay thai to rodzaj sportów walki, który dedykowany jest osobom często żyjącym w stresie. Jest to sport narodowy w Tajlandii, a w Polsce dopiero od kilku lat zyskuje popularność. Ćwiczą go właściwie wszystkie grupy wiekowe, bez względu na płeć.

Charakterystyką tego rodzaju sportu jest walka w zwarciu i zadawanie ciosów za pomocą kolan i łokci. Początkująca osoba powinna wiedzieć, że treningi tego typu są bardzo wyczerpujące, ale zarazem satysfakcjonujące. Pierwsze polegają na wzmocnieniu całego ciała, rozgrzaniu go i nadaniu odpowiedniej elastyczności. Na samym początku potrzebny będzie worek treningowy, bo to z nim się ćwiczy, dopiero po nabraniu praktyki można udać się na sparingi. Potrzebne będą także ochraniacze na różne części ciała, aby uniknąć niechcianych kontuzji.

 

Krav maga – nauka samoobrony

Nasza sprawność fizyczna zwiększa szanse na wybrnięcie z niebezpiecznej sytuacji, które niestety się zdarzają. Krav maga została okrzyknięta właśnie sportem specjalnie przeznaczonym do samoobrony. Polega na wydaniu kilku ciosów, skutecznych odruchów oraz chwytów, aby zyskać przewagę nad przeciwnikiem.

Kraw magę bardzo chętnie trenują kobiety, ale również mężczyźni i młodzież. Nie potrzebujemy specjalnego przygotowania, ani zakupów odpowiednich sprzętów, ponieważ krav maga uczy jak wykorzystywać do obrony przedmioty dostępne pod ręką, takie jak parasol czy torebka.

Judo – wersja dla opanowanych

Judo wywodzi się z Japonii, jest to rodzaj walki dla osób opanowanych, ponieważ przewagę nad przeciwnikiem zyskuje się dzięki szybkości, zwinności oraz sprytowi. Ruchy powinny być przemyślane, miękkie i gładkie. Judo wymaga systematyczności, ma potencjał wychowawczy, dlatego rodzice chętnie zapisują dzieci na ten rodzaj sportu. Aby wykonywać judo potrzebna będzie judoga, czyli odpowiednie ubranie.

Sprawdź nasze programy żywieniowe tutaj!

MMA – rodzaj sportu mieszanego

MMA to mieszanka sztuk walki – czerpie nieco z boksu, boksu tajskiego, judo czy JJB. Dozwolonych jest wiele chwytów, uderzeń oraz ruchów, jednak warto pamiętać, że nie wszystkie. Zawodnicy dostosowują się do ściśle określonych zasad i reguł. Walka powinna być nie tylko efektywna ale i efektowna.

Różnorodność sportów

Jak widać sporty fighterskie i przygotowanie do nich są bardzo różnorodne. W zależności na co się zdecydujemy powinniśmy mieć na uwadze jego wymagania. Nie każdy z nas tak samo zareaguje na dany sport, powinniśmy dopasowywać go indywidualnie, metoda prób i błędów lub poradą u specjalisty. Warto próbować jeśli coś nam się podoba, ponieważ może okazać się to doskonałą i trafną decyzją.

admin
Author: admin